آنتی ویروس اندروید چگونه کار میکند

در این مطلب  بررسی میکنیم که آنتی ویروس چیست و  آنتی ویروس اندروید چگونه کار میکند؟ یا اصلا برای چه دستگاه هایی آنتی ویروس لازم است . یا بهترین آنتی ویروس و پر سرعت ترین آنتی ویروس برای اندروید و کامپیوتر کدام آنتی ویروس ها هستند؟

آنتی ویروس چیست؟

آنتی ویروس نرم افزاری است که برنامه های موجود در کامپیوتر یا گوشی را چک میکند. این نرم افزار در اصل به دنبال فایل های تعریف نشده و خراب در سیستم شما میباشد و آن هارا شناسایی و نابود میکند تا به دستگاه و سیستم شما آسیب نرساند.

حتی بعضی آنتی ویروس ها هستند که بصورت آنلاین و بسیار سریع کار میکنند و حتی از ورود این فایل ها به سیستم جلوگیری میکند که این یک مزیت بسیار خوب و کارآمد میباشد. که برای آنتی ویروس اندروید هم قابل استفاده است.

اما بعضی از آنتی ویروس ها هنگامی که ویروس و فایل مخرب وارد سیستم میشود ، وارد عمل میشوند و آن فایل را شناسایی و نابود میکنند.

در متن بالا توضیح مختصری دادیم درباره اینکه آنتی ویروس چیست و چگونه کار میکند و در ادامه بیشتر این مطالب را بررسی میکنیم. و ویژگی های آنتی ویروس هم بررسی میکنیم.

آنتی ویروس چگونه کار میکند؟

در گذشته و در نسخه های قدیمی آنتی ویروس این نرم افزار فقط میتوانست با یک گروه خاص و کمی از ویروس ها مقابله و مبارزه کند و آنهارا نابود کند .

اما امروز همراه با پیشرفت ویروس ها و قوی تر شدن آنها آنتی ویروس ها هم بسیار پیشرفته تر شده و شناسایی فایل های ویروسی برایش بسیار آسان تر و ساده تر شده است.

یکی از روش های مرسوم و قدیمی شناسایی و نابود ویروس استفاده از کد دیجیتالی آنهاست. این روش بصورتی است که اگر کد خاصی در فایل یا دستگاه دیده شود که احتمال ضرر رساندن به سیستم را داشته باشد آنتی ویروس آن را حذف یا قرنطینه میکند. اما این روش یک مشکل دارد چون روشی قدیمیست ویروس های جدید و بروز به راحتی میتوانند از این آنتی ویروس ها عبور کنند بدون اینکه شناسایی شوند و خطری آنها را تهدید کند.

یکی دیگر از روش های نابود ویروس که تقریبا جدید هم هست بررسی رفتار ویروس است. در این روش عملکرد سیستم توسط آنتی ویروس بررسی میشود و اگر رفتار خاصی از یک فایل پیدا کند سریعا واکنش نشان داده و آنرا نابود میکند. در آنتی ویروس اندروید یا ویروس کش اندروید این روش بسیار مفید میباشد.

نابود کردن ویروس توسط آنتی ویروس ها روش های خاص و گوناگونی دارد به همین علت برای بیشتر کسانی که قصد استفاده از آنتی ویروس هارا دارند سوال است که آنتی ویروس چیست و چگونه کار میکند .

آنتی ویروس اندروید چگونه کار میکند

استفاده از آنتی ویروس بر روی گوشی های هوشمند اندروید بسیار مهم است . چون ویروس ها برای تلفن های اندروید بسیار مخرب و زیاد هستند . که یکی از این ویروس های امنیتی این است که ممکن است  آیفون برای تخریب امنیت تلفن های اندروید از ویروس های مخرب استفاده کند. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما بر روی گوشی های اندرویتان از آنتی ویروس های خوب و کارآمد استفاده کنید.

بیشتر ویروس هایی که ممکن است به گوشی آسیب برساند ، نمیتواند با اندروید گوشی مقابله کنند و بیشتر اپلیکیشن ها و فایل های داخل گوشی را مورد ضربه قرار میدهند که باعث کاهش سرعت تلفن همراه ما میشود .

موردی که بسیار مهم است این مورد است که در اکثر مواقع اپلیکیشن هایی که استفاده میکنیم باعث ورود ویروس به تلفن همراه ما است. به همین دلیل مهم است که بدانیم آنتی ویروس چیست و چگونه کار میکند چون ما با استفاده از یک آنتی ویروس خوب میتوانیم تمام مشکلات را حل کنیم چون در بیشتر موارد حتی آنتی ویروس اجازه نمیدهد اپلیکیشنی که باعث ورود ویروس به گوشی ما میشود نصب شود.

برترین آنتی ویروس اندروید از نظر سرعت و دقت

آنتی ویروس ۳۶۰ : یکی از برترین آنتی ویروس اندروید که بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته است و یکی از محبوبترین و با دقت ترین آنتی ویروس های اندروید آنتی ویروس ۳۶۰ میباشد. که میتواند از تمامی ابزار و فایل های تلفن همراه شما محافظت کند که این یک مزیت بسیار خوب و حرفه ای میباشد .

آنتی ویروس ESET : یکی  از بهترین آنتی ویروس اندروید آنتی ویروسESET  میباشد که هم در زمینه کامپیوتر هم در زمینه تلفن همراه بسیار حرفه ای و کار آمد میباشد . این آنتی ویروس هم از تمامی فایل های شما محافظت میکند و حافظ اطلاعات شما میباشد .

در این مطلب بررسی کردیم که آنتی ویروس چیست و چگونه کار میکند و بهترین آنتی ویروس های اندروید چه آنتی ویروس هایی میباشد .

 

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگوی سفید فانوس

شـركت مهـندسی فـانوس دهـکده ارتـباطات در ابتدای سال ۱۳۸۶ با هدف فعاليت در زمينه راه اندازی و امنيت شبكه آغاز به كار نمود. موسسين شركت با بهره‌گيری از همكاری پرسنل متخصص، فعاليت‌های خود را به تدريج توسعه و گسترش داده‌اند.

نشانی ما

تهران، خیابان کارگرشمالی، خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، بن بست شش متری، پلاك 12

تلفن : 88354786 (021)- 86192441

همراه: 09122000734
ایمیل: info@lantern-co.com
وب سایت: www.lantern-co.com

کیو آر کد

کلیه حقوق مادی و معندی این سایت متعلق به شركت مهندسی فانوس دهکده ارتباطات می‌باشد.