محافظت از سیستم با استفاده از آنتی ویروس

تقریبا در همه ی محیط های دارای اطلاعات بالا، امنیت سیستم با استفاده از آنتی ویروس امکان پذیر می باشد.

که درمیان بسیاری ازکاربران اهمیت نسبتا زیادی برخوردارهستند.امروزه در بسیاری از سیستم ها کار محافطت از سیستم با استفاده از آنتی ویروس انجام پذیر است.

شما پس از خریدکامپیوتریا سیستم امنیتی تان اولین نکته ایی که به ذهن شما میرسد این است که حتما برای این سیستم امنیتی باید آنتی ویروس نصب کرد.

تاریخچه آنتی ویروس های ابتدایی به سال ۱۹۹۹درکامپیوترهای شخصی برمی گردد.

کاربردی بودن آنتی ویروس

 

با گذشت زمان وتوسعه علم وفناوری و با حرفه ای شدن کمپانی های ارائه دهنده آنتی ویروس ، آنتی ویروس ها  برای امنیت سیستم پیچیده تر و پیشرفته تر شدند.

امروزهم اگر با یک متخصص امنیت در کامپیوتردرتماس باشید  متوجه خواهید شد که اونیز به نصیحت ازاستفاده از یک آنتی ویروس مناسب برای امنیت سیستم تان می پردازد.

این مبارزه کننده  در کامپیوترهای شخصی ، محیط های امنیتی و یا گوشی های هوشمند برای حفظ اطلاعات شما کاربرد اساسی دارد.امروزه این اپلیکیشن ها  باهوش مصنوعی که دارند به امنیت سیستم با استفاده از آنتی ویروس ومبارزه در برابر بد افزارها و یا فایل های مخرب می پردازند.درنوع عملکرد آنتی ویروس ها تفاوت هایی وجود دارد.

 

عملکرد آنتی ویروس ها بدین شکل می باشند که فایل های مهم و حیاتی را از فایل های مزاحم ویا بد افزارها ویا کچ جدا می سازد.

در برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس ها عملکردی اتوماتیک دارند و به صورت خودکارعمل می کنند که جلوی اجرا شدن ویروس ها وفایل های نا منظم را در سیستم های امنیتی و سیستم های شخصی یا وبسایت های مخرب ویا باز کردن ایمیل هایی که دارای فایل های مزاحم و کچ می باشند انجام می‌دهد.

نسخه‌های اولیه ضد ویروس ها اپلیکیشن‌هایی بودند که فقط در مقابله نام آنتی ویرس را داشتند.

امروزه فایل های مزاحم سنگین‌تری در دنیای تکنولوژی وجود دارند که برای رفع این فایل های مزاحم وغیرفعال سازی آنها ما نیازبه یک آنتی ویروس به روزوبسیارپیشرفته وکاربردی داریم.

اسکن کامپیوتر با آنتی ویروس ها اصولاً دارای دو نوع عملکرد می باشد

 

امنیت سیستم با استفاده از آنتی : دسته اول نوعی از آنتی ویروس ها میباشند که همیشه اکتیو و فعال میباشند و نیازی به فعال کردن آن نداریم.

برای مثال شما فایل مورد دلخواه که پس از دانلود خواستار باز کردن آن میباشید را اجرا میکنید وپس ازاجرا، آنتی ویروس شروع به کار می کند وپس از بررسی آنتی ویروس و نداشتن فایل های مزاحم ویا مخرب فایل دانلودی تان را اجرا میکند.

دسته ی دوم مخصوص سیستم هایی است که برای بار اول شروع به نصب این اپلیکیشن ها میکنند بدین ترتیب که برای اولین بار آنتی ویروس از شما میخواهد که اجازه دسترسی به کل سیستم را بدهید تا به اسکن کامل سیستمتان بپردازد.

چرا بسیاری از مردم علاقه خاصی به نصب آنتی ویروس ندارند؟

 

به دلیل تأمین امنیت سیستم با استفاده از آنتی ویروس تحت شبکه برخی مردم اعتقاد دارند که آنتی ویروس ها بسیارسنگین بوده و موجب کاهش سرعت در سیستم هایشان می شوند.این گفته برای کاربرهای قدیمی کاملاً صدق می‌کند که نسخه‌های قدیمی و در سال‌های گذشته باعث کندی و کاهش سرعت کامپیوتر می شد.

همچنین برای بازاریابی خودشان در سیستم کاربران وبالابردن فروش، تعداد بسیارزیادی ازپیام ها وآگهی های تبلیغاتی را برای کاربران ارسال می کردند.

این عملکرد واقعا امری غیری ضروری و خسته کننده برای نصب اپلیکیشن بود.

اما سیستم های امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیار سریع تر شدندو به امینت سیستم با استفاده از آنتی ویروس میپردازند.

فایل های آنتی ویروس ها به شدت کم حجم تر و سبک تر شده اند. دیگر خبری از کندی سیستم وکاهش سرعت نیست هیچ آنتی ویروسی کاملاً بدون نقض نمی باشد و در آزمایش هایی که انجام شده هیچ یک از آنتی ویروس ها و یا ضد ویروس ها کاملا موفق به از بین بردن کامل بد افزار ها یا ویروس ها نشده‌اند.

تداخل در عملکرد آنتی ویروس ها

 

در برخی امنیت سیستم با استفاده از آنتی ویروس و در گاهی اوقات فایل های مهم ویا اپلیکیشن های عمومی و یا فایل های خود  را به عنوان فایل مخرب و یا فایل مزاحم شناسایی میکند که این امر برای کاربر آزار دهنده است.

درآخر ما برای حفاظت از سیستم تان در مقابل فایل های مخرب و بد افزار ها و ویروس ها به شما این پیشنهاد را میدهیم که آنتی ویروس را برروی سیستم خودتان نصب کنید چرا که آنتی ویروس ها آخرین لایه در برابر بد افزار ها میباشند.

شرکت مهندسی فانوس دهکده ارتباطات با هدف امنیت شبکه و ارائه دهنده ی پرکاربردی ترین و بهترین آنتی ویروس آغاز به کار کرده است.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگوی سفید فانوس

شـركت مهـندسی فـانوس دهـکده ارتـباطات در ابتدای سال ۱۳۸۶ با هدف فعاليت در زمينه راه اندازی و امنيت شبكه آغاز به كار نمود. موسسين شركت با بهره‌گيری از همكاری پرسنل متخصص، فعاليت‌های خود را به تدريج توسعه و گسترش داده‌اند.

نشانی ما

تهران، خیابان کارگرشمالی، خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، بن بست شش متری، پلاك 12

تلفن : 88354786 (021)- 86192441

همراه: 09122000734
ایمیل: info@lantern-co.com
وب سایت: www.lantern-co.com

کیو آر کد

کلیه حقوق مادی و معندی این سایت متعلق به شركت مهندسی فانوس دهکده ارتباطات می‌باشد.