ویندوز دیفندر ماکروسافت,ویندوز دیفندر,دیفندر ویندوز

ویندوز دیفندر مایکروسافت – Microsoft Defender Antivirus یا Windows Defender قبل از Windows 10 Creators  یک جز ضد بدافزار مایکروسافت ویندوز است. این برنامه ابتدا به عنوان یک برنامه ضد جاسوسی رایگان بارگیری شده برای ویندوز XP منتشر شد و بعداً با ویندوز ویستا و ویندوز ۷ ادغام شد و سپس به عنوان بخشی از ویندوز ۸ و نسخه های بعدی ، به یک برنامه کامل ضد ویروس تبدیل شده و جایگزین Microsoft Security Essentials شد.

تاریچه ویندوز دیفندر مایکروسافت

قبل از ویندوز ۸ ، ویندوز دیفندر مایکروسافت فقط از کاربران در برابر جاسوسی محافظت می کرد. این شامل تعدادی از عوامل امنیتی در زمان واقعی است که چندین منطقه مشترک ویندوز را برای تغییراتی که ممکن است توسط جاسوس افزار ایجاد شده باشد ، کنترل می کنند. این برنامه همچنین توانایی حذف نرم افزار ActiveX نصب شده را دارد. ویندوز دیفندر مایکروسافت از یک پشتیبانی یکپارچه برای Microsoft SpyNet برخوردار است که به کاربران اجازه می دهد آنچه را که جاسوس افزار می دانند و چه برنامه ها و درایورهای دستگاهی را برای نصب در سیستم های خود به مایکروسافت گزارش دهند. محافظت در برابر ویروس ها متعاقباً در ویندوز ۸ اضافه شد. که شبیه مایکروسافت Security Essentials (MSE) است. همچنین از همان تعریف ضد ویروس موتور و ویروس MSE استفاده می کند.

Microsoft Anti Spyware (Beta 1)

 

Microsoft Anti Spyware Beta 1 (نسخه ۱٫۰٫۷۰۱) که در ویندوز XP اجرا می شد.
ویندوز دیفندر مایکروسافت در ابتدا مبتنی بر GIANT Anti Spyware بود که قبلاً توسط GIANT Company Software، Inc ساخته شده بود. خرید این شرکت توسط مایکروسافت در ۱۶ دسامبر ۲۰۰۴ اعلام شد. در حالی که AntiSpyware GIANT اصلی رسماً از نسخه های قدیمی ویندوز پشتیبانی می کرد ، بعداً پشتیبانی از خط سیستم عامل های ویندوز ۹x توسط مایکروسافت قطع شد.

اولین نسخه بتا Microsoft Anti Spyware از ۶ ژانویه ۲۰۰۵ نسخه جدیدی از Giant Anti Spyware بود. تعداد نسخه های بیشتری در سال ۲۰۰۵ منتشر شد که آخرین آپدیت Beta 1 در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۵ منتشر شد.

 

Windows Defender (Beta 2)

 

در ۴ نوامبر ۲۰۰۵ ، اعلام شد که Microsoft Anti Spyware به ویندوز دیفندر ماکروسافت تغییر نام داده است.

Windows Defender (Beta 2) در ۱۳ فوریه ۲۰۰۶ منتشر شد. این برنامه شامل نام جدید برنامه و یک رابط کاربری دوباره طراحی شده است. برخلاف نسخه اصلی Anti Spyware که توسط GIANT ساخته شده بود و در Visual Basic نوشته شده بود ، موتور اصلی آن به زبان C ++ بازنویسی شد، این عملکرد کمک به بهبود برنامه میکرد. همچنین ، از زمان بتا ۲ ، این برنامه برخلاف نسخه های قبلی که به شما امکان می دهد از سیستم حتی در صورت عدم ورود کاربر به سیستم ، به عنوان یک سرویس Windows کار کند. بتا ۲ همچنین نیاز به اعتبارسنجی Windows Genuine Advantage (WGA) دارد. با این حال ، Windows Defender (Beta 2) حاوی برخی از ابزارهای موجود در Microsoft Anti Spyware (Beta 1) نبود. مایکروسافت ابزار تلقیح سیستم ، ویرایشگر امن سیستم و سیستم اکسپلورر موجود در MSAS و همچنین ابزار پاک کننده آهنگ ها را حذف کرد

 

Windows Defender (Final)

 

در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۶ ، مایکروسافت نسخه نهایی Windows Defender را منتشر کرد.این نسخه از ویندوز XP و ویندوز سرور ۲۰۰۳ پشتیبانی می کند اما با این حال ، بر خلاف نسخه بتا در ویندوز ۲۰۰۰ اجرا نمی شود.

 

 

تبدیل ویندوز دیفندر مایکروسافت به آنتی ویروس

 

ویندوز دیفندر با ویندوز ویستا و ویندوز ۷ منتشر شد و به عنوان مولفه ضد جاسوسی داخلی به کار رفته است. در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ ، Windows Security Defender توسط Microsoft Security Essentials جایگزین شد ، یک محصول ضد ویروس از مایکروسافت است که محافظت در برابر طیف گسترده ای از بدافزار را فراهم می کند. هنگام نصب ، Microsoft Security Essentials غیرفعال و Windows Defender را جایگزین کرد.

 

خلاصه مطالب :

 

ویندوز دیفندر مایکروسافت از قویترین، امن ترین سیستم های امنیتی و آنتی ویروس تحت شبکه است که تا حدی بسیار زیادی میتواند به صورت رایگان این امر را برای کاربران میسر کند. شما میتوانید با استفاده از این نرم افزار ویندوز به راحتی برخی امور از قبیل کنترل فابروال، اینبوند و اوتبوند رولز فراهم میسازد.

 

 نکنه مهم برای کاربران ایرانی

 

اگر از نسخه های کرک شده ویندوز استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم با انجام دستورالعمل زیر از ایجاد ارور های نا به هنگام کار با ویندوز جلوگیری کنید.

ابتدا از قسمت START ویندوز بخش SERVICES رو جستوجو کنید، سپس گزینه WINDOWS UPDATE رو پیداکرده و داخل این قسمت شوید، سپس SERVICE STATUS را به حالت توقف دراورید و در قسمت STARTUP TYPE گزینه MANUAL انتخاب کنید و در آخر APPLY کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگوی سفید فانوس

شـركت مهـندسی فـانوس دهـکده ارتـباطات در ابتدای سال ۱۳۸۶ با هدف فعاليت در زمينه راه اندازی و امنيت شبكه آغاز به كار نمود. موسسين شركت با بهره‌گيری از همكاری پرسنل متخصص، فعاليت‌های خود را به تدريج توسعه و گسترش داده‌اند.

نشانی ما

تهران، خیابان کارگرشمالی، خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، بن بست شش متری، پلاك 12

تلفن : 88354786 (021)- 86192441

همراه: 09122000734
ایمیل: info@lantern-co.com
وب سایت: www.lantern-co.com

کیو آر کد

کلیه حقوق مادی و معندی این سایت متعلق به شركت مهندسی فانوس دهکده ارتباطات می‌باشد.