مقایسه-آنتی-ویروس‌های-تحت-شبکه

 

این مقاله با هدف مقایسه آنتی ویروس‌های تحت شبکه با نمونه‌های خانگی از این نرم افزار، آماده شده است. اگر علاقمند به این موضوعات هستید، حتماً ما را انت‌ها دنبال کنید و در نهایت نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ما می‌توانیم در پاسخ به این سوال که آنتی ویروس‌های تحت شبکه با آنتی ویروس‌های خانگی چه تفاوتی دارند، ده‌ها مورد را مثال بزنیم. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوتی که این دو دارند، در قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌ای است که آنتی ویروس تحت شبکه نسبت به ضد ویروس خانگی دارد. در واقع این امکانات به آنتی ویروس تحت شبکه اضافه شده و آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای استفاده سازمان‌ها مطرح نموده است. آنطور که پیداست شرکت‌های مختلف با نصب ضد ویروس تحت شبکه، به خوبی می‌توانند دارایی‌های خود را مدیریت نمایند.

همانطور که میدانید در سیستم‌های خانگی، آنتی ویروس‌ها صرفاً روی سامانه منفرد نصب می‌شوند و کاربر به راحتی می‌تواند بر فرایند نصب یا بروزرسانی نظارت داشته باشد. در حالی که در آنتی ویروس تحت شبکه اینطور نیست؛ از آنجایی که صدها کاربر به شبکه متصل هستند، امکان مدیریت، نظارت و پیکربندی آنتی ویروس از جانب تک تک آن‌ها وجود ندارد. اساساً به همین دلیل است که سازمان‌ها و شرکت ها، از نسخه تحت شبکه آنتی ویروس استفاده می‌شود. این نسخه دارای یک داشبورد واحد بوده که امکان مدیریت آسان نرم‌افزار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنتی ویروس‌های تحت شبکه، قابلیت ویژه‌ای برای کار کردن با انواع مکمل امنیتی دارند و امکان ایمن‌سازی نقاط پایانی متصل به شبکه را فراهم می‌نمایند؛ این یک مزیت ویژه برای آن‌ها است.

سازوکاری که آنتی ویروس برای شناسایی و حذف ویروس‌ها از آن استفاده می‌کند، شبیه آنتی ویروس‌های دسکتاپی و با استفاده از پایگاه داده و موتور است. حال اگر آن را با آنتی ویروس‌های شبکه مقایسه کنیم باید بگوییم که ضد ویروس تحت شبکه بر اساس راهکار کنترل متمرکز اقدام به شناسایی ویروس‌ها می‌کند. به علاوه امکانات‌های آن در مقایسه با آنتی ویروس خانگی بیشتر است.

 

آنتی ویروس تحت شبکه چه مزیت‌هایی نسبت به آنتی ویروس خانگی دارد؟

 

در قسمت گذشته گفتیم که ضد ویروس تحت شبکه امکانات‌های بسیاری را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد و بسیاری از این قابلیت‌ها در ضد ویروس‌های خانگی وجود ندارد. از مهمترین امتیازات آنتی ویروس تحت شبکه نسبت به نمونه‌های خانگی توسعه‌پذیری است. همچنین ضد ویروس تحت شبکه، با سیستم عامل‌های سرور کاملاً هماهنگ است و از همه مهمتر اینکه چند کاربره می‌باشد و این برای سازمان‌های مختلف یک نقطه قوت بسیار عالی است.

مکانیزم دفاعی صددرصد کارآمد و البته یکپارچه‌ای که آنتی ویروس تحت شبکه ارائه می‌کند، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. با نصب این نرم افزارهای ضد ویروس، امکان راه یافت عوامل مخرب به سیستم از بین می‌رود.

آنتی ویروس تحت شبکه، بر عملکرد کاربران و فعالیت کاری آن‌ها تاثیری نداشته و آن را دچار اختلال نخواهند کرد. اگر می‌خواهید آنتی ویروسی مطمئن و کارآمد داشته باشید و با خیال آسوده به فعالیت‌های سازمانی خود بپردازید، در انتخاب آنتی ویروس‌های تحت شبکه تردید نکنید.

خصوصیات بهترین آنتی ویروس تحت شبکه

 

می‌دانیم که امروزه عملکرد بدافزارها از جمله ویروس‌ها بسیار پیچیده‌تر از گذشته است. این یعنی برای مقابله با آن باید یک ساختار امنیتی بسیار قدرتمند انتخاب کنید. مسلم است که این انتخاب، آنتی ویروس می‌باشد. اما چه ضد ویروسی؟ در میان صدها نمونه از آنتی ویروس کدامیک بهترین است؟

برای آنکه بهترین ضد ویروس تحت شبکه را بشناسیم، باید فاکتورهای بسیاری را در یک آنتی ویروس مورد نقد و بررسی قرار دهیم. در واقع فهرستی از معیارها باید در یک آنتی ویروس وجود داشته باشد تا بتوان به آن لقب بهترین را داد.

اولین و مهمترین این معیار، تنوع امکانات است. در کنار آن برخورداری از ویژگی‌های پیشرفته نیز حائز اهمیت است.

یک آنتی ویروس تحت شبکه عالی و کارآمد، با سرعت بالایی به اسکن بدافزارها می‌پردازد و دقت بسیار قابل توجهی در تشخیص بدافزارها دارد.

 

آنتی ویروس تحت شبکه رایگان یا غیر رایگان؟

 

وقتی از ضد ویروس تحت شبکه صحبت می‌کنیم، منظورمان انواع مختلفی از آن است. مسلماً هر یک از ضد ویروس‌های تحت شبکه، قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ممکن است برخی از شما این سوال را بپرسید که آنتی ویروس تحت شبکه با این قابلیت‌های گسترده حتماً باید قیمت بالایی داشته باشد. البته که اینطور است و برای بهره مندی کامل از امکانات ضد ویروس باید هزینه کرد. مگر اینکه واقعاً مایل نباشید امنیت سیستم کامپیوتری شما که مهمترین داده‌های سازمانی در آن ذخیره شده تضمین گردد.

آنتی ویروس‌های غیر رایگان رویکرد بسیار دقیقی در شناسایی ویروس‌ها و دیگر عوامل مخرب دارند و راه حل‌های مناسبی برای از بین بردن آن‌ها پیشنهاد می‌دهند و این در حالی است که نمونه‌های رایگان، طراحی ساده‌تری داشته و در شناسایی ویروس‌ها عملکرد فوق العاده‌ای ندارند.

قابلیت ویژه‌ای که نرم‌افزار ضد ویروس تحت شبکه دارد این است که گاه پس از شناسایی ویروس‌های جدید به آن‌ها فرصت میدهد تا در محیطی مجازی اجرا شوند؛ چرا که در این صورت می‌توانند میزان خطرناک بودن عوامل مخرب را شناسایی کنند. با این تفاسیر توصیه می‌کنیم که اگر با محدودیت مالی رو به رو نیستید، سعی کنید نسخه‌های غیر رایگان از آنتی ویروس‌ها را تهیه کنید و امنیت سیستم خود را به آن‌ها بسپارید.

قیمت آنتی ویروس تحت شبکه

 

از مهمترین مواردی که در هنگام خرید آنتی ویروس تحت شبکه مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت آن است. برای تعیین قیمت ضد ویروس تحت شبکه، عوامل متعددی در نظر گرفته می‌شود که از همه آن‌ها مهمتر، قابلیت‌هایی است که نرم‌افزار به عنوان یک آنتی ویروس دارد. هر اندازه این امکانات بیشتر باشد، مسلماً باید قیمت بالاتری را از آن انتظار داشت.

شرکتی که اقدام به ارائه نرم‌افزار نموده نیز بر قیمت آنتی ویروس تاثیر گذار است. طبیعتاً شرکت‌های معتبر و شناخته شده، محصولات خود را با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانند و این موضوع کاملاً طبیعی است.

قیمت لایسنس و نوع خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس، عامل دیگری است که صاحبنظران و دست اندرکاران قیمت‌گذاری بر روی این نرم افزار، به صورت ویژه به آن توجه می‌نمایند.

شرکت فانوس ارائه دهنده لایسنس معتبر انتی  ویروس های تحت شبکه  با بهترین قیمت می باشد.شما عزیزان می تواندی با تماس با ما از شرایط فروش و خدمت پس از آن آگاه شوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگوی سفید فانوس

شـركت مهـندسی فـانوس دهـکده ارتـباطات در ابتدای سال ۱۳۸۶ با هدف فعاليت در زمينه راه اندازی و امنيت شبكه آغاز به كار نمود. موسسين شركت با بهره‌گيری از همكاری پرسنل متخصص، فعاليت‌های خود را به تدريج توسعه و گسترش داده‌اند.

نشانی ما

تهران، خیابان کارگرشمالی، خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، بن بست شش متری، پلاك 12

تلفن : 88354786 (021)- 86192441

همراه: 09122000734
ایمیل: info@lantern-co.com
وب سایت: www.lantern-co.com

کیو آر کد

کلیه حقوق مادی و معندی این سایت متعلق به شركت مهندسی فانوس دهکده ارتباطات می‌باشد.